Fresh ideas. Bold design. Smart realisation.
Unesco IAHR
Nederland was in 2015 het gastland voor het IAHR World Congress. Vraag van IAHR was: organiseer een 6-daags, internationaal congres om kennis, kunde, ervaringen en specialismen op het gebied van Watermanagement te delen. Deze vraag is door CIM Global samen met Ster opgepakt. Focus van Ster daarbij lag met name op de communicatie. Aanpak Ster…
Smart Water Management Symposium
De Nederlandse host van het symposium, waterbedrijf Vitens, stelde aan Ster de vraag: organiseer een internationaal symposium in de RAI Amsterdam waar de onderzoeksresultaten van het SW4EU project worden gedeeld. Het symposium moest recht doen aan de inhoud en alle participerende partijen, aanzetten tot vervolgonderzoek en -investeringen en innovatie uit al zijn poriën ademen. De 20…
Werkweek Belastingdienst
De Belastingdienst heeft in de toekomst duizenden nieuwe medewerkers nodig. En werft daarom volop. Om mensen meer inzicht te geven in de verschillende functies, organiseerde de Belastingdienst de Werkweek. Aanpak Echt een case om de mouwen bij op te stropen! Want hoe stellen we een goed programma samen? Welke catering & sprekers passen bij dit event?…
Mediaplan post-hbo cursussen
Breng de post-hbo cursusgebieden Echografie, Leefstijlcoach en Logopedie onder de aandacht, zodat meer professionals zichzelf inschrijven. Door doelgroeponderzoek en deskresearch te doen en te bekijken hoe en waarmee de potentiële doelgroep het beste kan worden bereikt. De aanpak Hoe kunnen we nu beter ontdekken hoe en waarmee we de potentiële doelgroep het beste kunnen bereiken…
Campagne voor deeltijdopleidingen
Fontys Paramedische Hogeschool breidt haar opleidingsaanbod uit met drie nieuwe deeltijdopleidingen: Logopedie, Podotherapie en Orthopedische (schoen)technologie. Het Fontys instituut vroeg Ster om bij de professionele, al werkzame doelgroep, bekendheid te geven aan deze nieuwe opleidingen. Doel Het doel van deze campagne was duidelijk; professionals bereiken en ze informeren dat deeltijd studeren bij Fontys Paramedische Hogeschool…
Campagne voor de nieuwe opleiding Gezondheid
Fontys Paramedische Hogeschool breidt haar opleidingsaanbod uit met een volledig nieuwe voltijdopleiding: de opleiding Gezondheid. De hogeschool vroeg ons te helpen bij de accreditatie, beeldvorming van de opleiding en het vergroten van zichtbaarheid onder de doelgroep te vergroten. In zowel advies en creatie van ondersteunende communicatiemiddelen. Doel Enerzijds het ondersteunen van de opleiding, anderzijds ontzorgen…
Paramedische Hogeschool website
Help ons de website van Fontys Paramedische Hogeschool opnieuw in te richten en te actualiseren. Jenny vulde de opdracht op interimbasis in en was verantwoordelijk voor de projectcoördinatie én uitvoering. Bestaand materiaal analyseren We analyseerden bestaand materiaal. En voerden gesprekken met alle betrokkenen, zoals de corporate afdeling van Fontys, de lectoren en de marketing en…
Fieldtrip enusual 2020
Fieldtrip naar Het Park van Morgen. Bij een nieuw decennium hoort een nieuw idee. Fieldtrips naar wonderlijke, innovatieve initiatieven op het gebied van energie, klimaat en duurzaamheid. Een combinatie van inspirerende inhoud en goede gesprekken. Maar vooral, een kans om je verbeelding te laten spreken. Aanpak STER organiseerde op donderdag 13 februari 2020 in opdracht…
Anja Horvers – keramiek & creativiteit
In 2018 maakte Ster tijdens een bijeenkomst van het WK Handboogschieten – dat in juni 2019 in ‘s-Hertogenbosch plaatsvindt – kennis met Anja Horvers. Een energieke vrouw met de ambitie een eigen bedrijf te starten. Een bedrijf dat zich richt op sponsoring, netwerken, studenten, maatschappij, organiseren, financiën, creativiteit, hondjes én /of keramiek. Anja Horvers haar vraag: hoe kan…
Klantreis Humanitas ‘s-Hertogenbosch
Wat kunnen we doen om de communicatie en PR van Humanitas ’s-Hertogenbosch (Noordoost-Brabant) te verbeteren? Én hoe kunnen we de verschillende activiteiten nog beter laten samenwerken en kennisdelen. Deze vragen beantwoordden STER door de klantreis van twee belangrijke doelgroepen in kaart te brengen: vrijwilligers en deelnemers. Sámen met 18 coördinatoren en bureauondersteuners. Aanpak Tijdens een…
WK Handboogschieten 2019
In de zomer van 2019 vinden in Den Bosch de wereldkampioenschappen handboogschieten plaats. Een internationaal sportevenement dat georganiseerd wordt door The Organizing Connection (Team TOC). De organisatie benadert STER voor de ontwikkeling van een logo, de huisstijl en de doorvertaling naar middelen. Van start met de huisstijl Bij een groots internationaal sportevenement hoort een grootse visuele identiteit.…
Waterschapsverkiezingen 2023
“Wij zoeken een tijdelijke collega die de campagne voor de waterschapsverkiezingen verzorgt én meer (jonge) inwoners naar de stembus trekt.” Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden zoekt iemand die overloopt van creatieve ideeën en het aandurft om het roer om te gooien. Laat dat maar aan STER over. Klantreis in beeld Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) is een waterschap…
De Onora campagne
Onora is in 2016 genomineerd voor de Green Challenge Award en vroeg STER om in de verkiezingsperiode te zorgen voor extra exposure. Met een beperkt budget én binnen twee weken. Onora maakt biologisch afbreekbare uitvaartkisten. Aanpak STER startte met een brainstorm met vertegenwoordiging van Onora. Doel was om snel ideeën te genereren. Op basis van de uitkomsten van deze brainstorm, ontwikkelden wij een…
Enpuls enusual event 2017, 2018 & 2019
Enpuls, een onderdeel van netbeheerder Enexis, vroeg STER om een event te organiseren dat een boost moest geven aan de energietransitie. Door collega’s, relaties en samenwerkingspartners van het gebaande pad af te leiden en routinematig denken en werken te doorbreken. Hoe wij ervoor hebben gezorgd dat de juiste energie vrijkwam? Door een jaarlijks event te organiseren dat anders…
Jubileumprogramma 30 jarig bestaan
In 2022 bestond het Vicki Brownhuis 30 jaar. Reden genoeg voor een feestje! Dat vond het centrum voor leven met en na kanker zelf ook. Daarom pakte ze groots uit met een jubileumprogramma vol activiteiten. STER mocht hierbij ook aan de slag. En dat ging verder dan alleen de kaarsjes uitblazen… Aanpak Het Vicki Brownhuis wil dat iedereen in…
Social Media The Rent Company
Digitaal onderwijs voor iedereen toegankelijk en betaalbaar maken. Dat is de missie van The Rent Company. En zo’n mooie missie? Daar maken wij ons natuurlijk graag hard voor. Gewapend met onze communicatiekennis, inspiratie voor creatie en een flinke dosis enthousiasme trokken we ten strijde. Het doel: The Rent Company helpen bij het vergroten van haar online zichtbaarheid. Een…
World Animal Protection
Vraag: Coördineer de marketing- en communicatiewerkzaamheden rondom een nieuwe campagne die aandacht vraagt voor het leed van olifanten in de toeristenindustrie. Aanpak STER was als campagnemanager verantwoordelijk voor de marketing- en communicatie van de campagne ‘’Stap van de olifant af’’. We waren direct aanspreekpunt voor het reclamebureau en het campagneteam van World Animal Protection. Verder…
Fusiecommunicatie GGZ zorginstelling
Beginnen doen we bij het begin. Wat gaat er veranderen en voor wie? Wat blijft hetzelfde en wat heeft de organisatie al meegemaakt. We brachten het allemaal in kaart. Door met management en teamleiders te praten en de inzichten te vertalen naar goede, eerlijke communicatie. Dit alles met een tweeledig doel, namelijk vanuit een strategische…
Rainbow Collective Festival
Op 26, 27 en 28 mei 2023 vond in Nijmegen voor de eerste keer het Rainbow Collective Festival plaats. Met een kleurrijk programma voor jong en oud vroeg het festival aandacht voor de LHBTIQA+ emancipatie in Nederland. Initiatiefnemer Stichting Rainbow Collective vroeg STER als communicatiepartner voor het festival. Hoe goed, of hoe slecht gaat het eigenlijk? Dus hoe goed, of hoe slecht gaat het…
Positionering van een natuurgebied
Een natuurgebied zonder duidelijk, herkenbaar gezicht. Hoe kom je tot een gedragen positionering die de basis vormt voor onze (marketing)communicatie? Er is geen overeenstemming tussen de verschillende belanghebbende partijen over dat wat het gebied bijzonder maakt en hoe hierover te communiceren. De Aanpak STER is begonnen met een verkennend onderzoek. Op basis van deskresearch en enkele interviews is een…
Rebranding en contentcreatie
De Nieuwjaarsreceptie vindt één keer per jaar plaats en is gericht op Bossche ondernemers, overheid en onderwijs. Het evenement wil graag een jonger en meer divers publiek aantrekken. Geen probleem voor STER. Aanpak De eerste stap was een nieuwe naam: Bossche Booost. STER nodigde het bestuur uit om anders te denken, om lef te tonen.…
Job marketing Belastingdienst Douane
Vanwege de Brexit, vergrijzing en natuurlijk verloop heeft de Douane, onderdeel van de Belastingdienst, veel nieuwe medewerkers nodig. STER hielp bij het schrijven van een jaarplan voor 2020 om de noodzakelijke instroom te realiseren. De aanpak Een arbeidsmarktcommunicatieplan schrijven? Natuurlijk kunnen we dat! STER startte de opdracht door met iedereen die betrokken is bij de…
Huisstijlmiddelen LEF Recruitment
LEF Recruitment vindt de meest passende banen voor kandidaten. De organisatie is gevestigd in Den Bosch en specialist in generalistische functies variërend van marketing tot data. De focus ligt op ambities, persoonlijkheid en intrinsieke motivatie. Experts staan klaar met toffe werkgeversvideo’s, het curriculum future en een persoonlijke benadering. Het is dan ook niet gek dat het…
Enpuls Challenge
In 2018 heeft Enpuls voor de eerste keer de Flex Challenge georganiseerd. Een ‘wedstrijd’ met als doel concepten op te halen die zorgen voor het flexibeler maken van de energievoorziening. In 2019 wordt de Flex Challenge omgedoopt tot Enpuls Challenge, omdat Enpuls zich dit jaar niet alleen richt op flexibiliteit binnen de energietransitie, maar op…
Enexis Expeditie XL80
Enexis organiseert dit jaar Expeditie2020. De reis bevat vier etappes en wat het anders dan anders maakt: er is geen vooraf vastgelegd reisschema. Er zijn verschillende tussenstops. Één daarvan was het 2-daags event dat wij mochten organiseren in Tilburg. Enexis was op korte termijn op zoek naar een eventpartner voor de organisatie, coördinatie en realisatie…
Operations Financieren
Help ons met de interne communicatie van Operations Financieren. Een afdeling binnen de Rabobank Groep met circa 2.000 medewerkers. De opdracht: zorg voor een gedragen plan dat de basis vormt voor de interne communicatie vanaf 2019. STER vulde de opdracht op interimbasis in (juli 2018 – december 2018). Aanpak Aan de hand van kwantitatief en…
Drie STERren kwaliteit
Een vertrekkende collega en een tweede collega met zwangerschapsverlof resulteerde in de vraag om tijdelijke verSTERking voor het marketing- en communicatieteam van Rabobank Uden Veghel. De opdracht: breng structuur, rust en stabiliteit in dagelijkse communicatiewerkzaamheden. STER werkte aan de opdracht van oktober 2017 tot augustus 2018 en deed dit opnieuw in 2019 (september tot december). De aanpak…
Biënnale Veghel
Het mede-organiseren van vier relatie-events voor Rabobank Uden Veghel, Rabobank Hart van de Meierij en Rabobank Oss- Bernheze tijdens de Biënnale Veghel. De Biënnale Veghel is een belevingsexpositie met bijzondere kunst van nationaal en internationaal gerenommeerde kunstenaars. Onze opdracht: het maken van de uitnodigingen en signing, regelen van entertainment en het afstemmen van de catering…
Clubkas campagne grote finale avond
Voor het tweede jaar op rij organiseerde STER de Grote Finale Avond van de Rabobank Clubkas Campagne voor Rabobank Uden Veghel. “Help ons een knaller van een jubileum finale avond te organiseren” Vraag Help ons een knaller van een jubileum finale avond voor de Rabobank Clubkas Campagne te organiseren. Waar lokale verenigingen & stichtingen elkaar ontmoeten en…
Tijdelijke verSTERking MCC team
Kan STER zorgen voor tijdelijke verSTERking van het Marketing, Communicatie en Coöperatie Team van Rabobank Altena-Bommelerwaard? Ja, dat kan zeker! STER vult de opdracht op interimbasis in van mei tot en met december 2019. “Kan STER zorgen voor tijdelijke verSTERking?” Aanpak STER ondersteunt Team MCC met dagelijkse werkzaamheden en met de organisatie van interne bijeenkomsten…
Verandercommunicatie Rabobank
“Eén van onze centrale afdelingen gaat wijzigen. Zodat de klant beter kan worden bediend, kosten worden bespaard en de afdeling wendbaarder wordt met het oog op de toekomst. Werkzaamheden worden efficiënter gecluSTERd en het aantal locaties wordt teruggebracht van 8 naar 5. Kan STER ons helpen met de communicatie? Zodat collega’s waar afscheid van moet…
Verandercommunicatie Know Your Customer
De missie van Rabobank is: Growing a better world together. Bij die missie hoort het beschermen van klanten, leden en de maatschappij tegen financiële criminaliteit en fraude. De afdeling Know Your Customer (KYC) binnen Rabobank doet hiervoor klantonderzoek, zodat iedereen op een veilige manier bankzaken kan regelen. Door haar processen zo efficiënt en effectief mogelijk in…
HR processen en interne communicatie
De HR-afdeling van Allerzorg is verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met het personeel van de zorgorganisatie. Bestaande uit diverse labels, zoals Allerzorg Thuiszorg, maar ook labels als Bloemendael, Compartijn, Thuismakers, Van Hollant en Wonen bij September. Allen gericht op het leveren van (exclusieve) woonzorg aan ouderen. Verder valt ook het personeel van PGZ, Woonzorgnet en Zorggroep ’t Zicht…
Fusiecommunicatie
Soms heb je van die opdrachten die je in je hart sluit. Deze opdracht bij Allerzorg was er zo een. Deze ondernemende zorgorganisatie nam in de periode van 2 jaar wel 5 zorgorganisaties over. Ook verkocht ze een van haar onderdelen. Aan STER de taak om betrokkenen zo goed mogelijk door alle veranderingen heen te loodsen. Meteen…
Vrijwilligersproject de Blauwe Engelen
De stad ’s-Hertogenbosch stond in 2016 uitgebreid stil bij de 500ste sterfdag van schilder Jeroen Bosch. Naast de unieke tentoonstelling in Het Noordbrabants Museum bruiste de stad door de vele extra evenementen en activiteiten. Dit leidde tot een grote (inter)nationale toestroom van 1,2 miljoen extra bezoekers aan de stad. Als meest gastvrije stad van Nederland…
Online evenement | Dag van de vrijwilliger
Conceptontwikkeling, organisatie, middelencreatie en uitvoering. Ook wij staken onze handen uit de mouwen om Bossche vrijwilligers te bedanken! Het kernwoord? Schakelen! Want waar de Bossche vrijwilligers op dinsdagavond 7 december 2021 rond 19:00 uur inschakelden, hadden wij er al volop geschakel opzitten. Van feestelijk offline evenement naar een sprankelende online uitzending. Met nog maar twee…
Goed Gedaan Festival
Vrijwilligers zijn onmisbaar in ’s-Hertogenbosch. Deze 44.000 mensen zetten zich dagelijks in om de gemeente een stukje mooier te maken. Tijd om ze daarvoor te bedanken! Van een online uitzending in 2021 naar een feestelijke ontmoeting in 2022. Gemeente ’s-Hertogenbosch en STER sloegen de handen ineen voor het Goed Gedaan Festival. Vraag Vorig jaar was…
Save the Survivors campagne
Save the Children heeft in november 2022 de groundbreaking campagne ‘Save the Survivors’ in Nederland gelanceerd. Een campagne gebaseerd op waargebeurde verhalen over kinderen die moeten vluchten voor oorlog en geweld. Save the Children is er voor hen, met directe noodhulp zoals schoon drinkwater, eten, medicijnen en pyschosociale hulp.Na Save the Survivors volgt de campagnes…
HiveMind Leadership Event 2022
Save the Children Nederland is al een aantal jaar een terugkerende opdrachtgever van STER. Zo hebben we in mei 2019 het ‘Stop the War on Children symposium’ georganiseerd en in maart 2022 het kinderdebat, waarbij kinderen en politici in gesprek gingen over thema’s als klimaat, kansengelijkheid, zorg en vluchtelingenproblematiek. Sinds de zomer van 2022 mogen we ook Save the Children International aan onze mooie lijst van opdrachtgevers toevoegen. Vraag Help ons bij de organisatie van…
Stop the war on children symposium
100 jaar geleden (1919) werd Save the Children opgericht door Eglantyne Jebb met de gedachte actie te voeren voor de rechten van kinderen in conflict. Tot op de dag van vandaag zet Save the Children zich in voor kinderen die leven in conflictgebieden. Met medische zorg, goede voeding en voorlichting redden ze levens. Door het…