Digitaal onderwijs voor iedereen toegankelijk en betaalbaar maken. Dat is de missie van The Rent Company. En zo’n mooie missie? Daar maken wij ons natuurlijk graag hard voor. Gewapend met onze communicatiekennis, inspiratie voor creatie en een flinke dosis enthousiasme trokken we ten strijde. Het doel: The Rent Company helpen bij het vergroten van haar online zichtbaarheid.
Een jaar lang zetten we ons in om The Rent Company online zichtbaar te maken. Hierbij lag de nadruk op social media. Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok, welteverstaan. STER zou daarentegen STER niet zijn als we niet breder keken. Advies geven we immers altijd. Gevraagd én ongevraagd. Zo gaven we onder andere tips over (online) recruitment en Google Advertising, dachten we mee over het halfjaarlijkse marketingplan en adviseerden we over de organisatie van (relatie)events.
Op naar de tekentafel! Letterlijk én figuurlijk. Waar we enerzijds de basis kanaal- en contentstrategie opstelden, zorgden we ook voor templates met de look-and-feel van The Rent Company. Aftoppen met een tone-of-voice per doelgroep en je bent ready to go. En zo geschiedde. Wekelijks creëerden we posts die aansloten op de behoefte van de doelgroep.
“Kan STER ons helpen om de online zichtbaarheid van The Rent Company te vergroten?”
Middelbare scholieren bereiken, hoe doe je dat precies? Dat was precies wat The Rent Company zich ook afvroeg. Voor de gelegenheid verdiepten we ons in de social media-consumptie van generatie-Z. TikTok, daar moesten we zijn! Maar scholieren binden en verleiden met een verhaal over ‘het belang van laptoponderwijs?’ Dat gaat zomaar niet. We ontwikkelden het creatieve concept ‘ICT Heroes,’ dat de dienstverlening vertaalde naar de doelgroep ‘scholieren.’ De basis voor een TikTok-campagne werd gelegd. In samenwerking met Heroes Den Bosch, het Yuverta VMBO in Den Bosch én de medewerkers van The Rent Company werd er een drietal aanstekelijke TikTok-video’s geproduceerd. Making-Off van de TikTok-campagne
In het najaar zetten we twee keer een LinkedIn-campagne op om docenten en ICT-coördinatoren te bereiken. We trapten in november af met een campagne rondom Microsoft Webinars. Het doel: meer bekendheid en inschrijvingen voor deze leerzame sessies. Halverwege december deden we dat zoetjes aan over. Een maand lang adverteerden we onder ICT-coördinatoren en docenten met toegenomen bereik, betrokkenheid én verkeer naar de website tot gevolg.
Door een combinatie van organische content en paid advertising vergrootten we het online bereik van The Rent Company en legden we de basis voor volgende marketingactiviteiten.
“Werken met STER? Flexibel, snel schakelen, creatief en een schrijfstijl waar je u tegen zegt!”.
Mariël van den Oord – Marketing Coördinator bij The Rent Company