Fontys Paramedische Hogeschool breidt haar opleidingsaanbod uit met een volledig nieuwe voltijdopleiding: de opleiding Gezondheid. De hogeschool vroeg ons te helpen bij de accreditatie, beeldvorming van de opleiding en het vergroten van zichtbaarheid onder de doelgroep te vergroten. In zowel advies en creatie van ondersteunende communicatiemiddelen.
Enerzijds het ondersteunen van de opleiding, anderzijds ontzorgen van het al bestaande Marketing & Communicatieteam. Daarnaast hadden we een belangrijke focus: het aantrekken van studenten voor de opleiding, werven dus!
We deden research naar:
- wie zijn de toekomstige studenten?
- hoe ziet hun oriëntatie- en keuzeproces eruit?
- wat triggert hen uiteindelijk om te kiezen voor deze opleiding?
De antwoorden vonden we in bestaand onderzoek en door gesprekken met de doelgroep en andere specialisten in dit vakgebied.
Die inzichten gebruikten we voor verschillende uitingen, zoals een website, mailings op maat, online voorlichtingen, beeld, (social media) campagnemateriaal inclusief een animatievideo en voorlichtingsvideo’s. Alle activiteiten structureerden we in een wervingsplan inclusief een overzichtelijke communicatiekalender. Doordat Ster bekend is met de interne systemen bij Fontys Hogeschool (Mailchimp, CRM, interne omgeving) namen we ook de volledige uitrol van de middelen uit handen.
- Met de social media campagne bereikten we maar liefst 87% van in totaal 145.000 personen (de doelgroepgrootte) met een frequentie van ongeveer vier! Dat betekent dat de advertentie vaak genoeg voorbij is gekomen om in het hoofd van de doelgroep te zitten.
- Met mailings op maat bereikten we getarget verschillende doelgroepen met een boodschap op maat: geïnteresseerden, deelnemers, twijfelaars, aangemelde scholieren.
- Aan de online voorlichtingen deden maar liefst 80 deelnemers mee.
- 20 scholieren namen deel aan proefstuderen.
- De opleiding start in september 2021 met een klas van twaalf studenten.