Help ons de website van Fontys Paramedische Hogeschool opnieuw in te richten en te actualiseren. Jenny vulde de opdracht op interimbasis in en was verantwoordelijk voor de projectcoördinatie én uitvoering.
We analyseerden bestaand materiaal. En voerden gesprekken met alle betrokkenen, zoals de corporate afdeling van Fontys, de lectoren en de marketing en communicatie afdeling van Fontys Paramedisch Hogeschool. Daarnaast organiseerden we verschillende brainstormsessies om wensen op te halen.
We analyseerden doelgroepen, wie bezoeken de website? Scholieren*, alumni, professionals, het werkveld, maar ook cliënten.
- Wat zoekt hij of zij?
- Hoe krijg je de doelgroep in beweging? Om naar een open dag te komen, een cursus te volgen of publicatie op te vragen.
*Voorbeeld analyse scholieren
We interviewden open dag bezoekers. En docenten van de opleidingen. Zo brachten we de doelgroep in kaart. Op basis van drijfveren, motivatie en behoeften. Wat maakt scholieren enthousiast? Wat motiveert te kiezen voor een opleiding. Wat vinden ze belangrijk? Wat typeert deze student? Op basis van al deze informatie maakten we persona’s.
Zo stemmen we tekst en beelden af op de doelgroep. Vinden ze buitenlandse stages belangrijk? Dan lichten we ervaringsverhalen uit. Gevoelig voor video?We plaatsten nieuwe video’s bovenaan. Snel in contact komen? We introduceerden whatsapp met een docent.
Op basis van de analyse deden we een voorstel om de website in te richten. Een structuur die logisch is en de bezoeker meeneemt naar de volgende pagina en/of gewenste actie. Om ervoor te zorgen dat hij of zij zo lang mogelijk op de website blijft en precies kan vinden wat hij zoekt. Maar ook slimme manieren om sfeer over te brengen (belangrijk in keuzeproces). Of laagdrempelig in contact te komen.
Tijd om de content op halen! Aan de slag om alle betrokkenen uit te nodigen informatie en beelden aan te leveren. We pasten teksten aan, met de kennis die we hebben opgedaan in de analyse. Na goedkeuring werkten we het ontwerp volledig uit in het huidige CMS Syteem (GX Manager) van Fontys en vulden we het met actuele informatie en speciaal ontwikkelde, nieuwe portretbeelden. Ondertussen hielden we rekening met specifieke woorden waar de doelgroep op zoekt en richten we de achterkant van de website in om de vindbaarheid op Google te verhogen.
Een volledig heringerichte, geactualiseerde website, geoptimaliseerd voor specifieke doelgroepen. Om dit te realiseren hebben we meer dan 40 losse pagina’s opgeleverd. Van opleidingspagina’s, actualiteit, alumni tot aperte pagina’s voor onderzoekers en hun projecten. Met als resultaat, een communicatiemiddel wat perfect aansluit bij de ambitie van Fontys Paramedisch Hogeschool om de kennispartner te zijn voor hun studenten, het werkveld en (regionale) samenleving. Een professionaliseringsslag om trots op te zijn!
“Op zoek naar een resultaatgerichte communicatieadviseur? Dan ben je bij Jenny aan het goede adres. Naar aanleiding van een complexe opdracht binnen onze organisatie, heeft ze in no-time de juiste mensen weten te benaderen met de juiste vragen. Ze weet haarfijn de juiste informatie te bundelen en om te zetten tot nieuwe concepten. Daarbij is ze transparant en to-the-point naar de opdrachtgever m.b.t. de status van het project en weet ze kwaliteit te leveren binnen de gestelde deadlines. Kortom, erg prettig, deskundig en resultaatgericht en een topper in het bouwen van nieuwe websites.”
– Rudie van de Kolk, Manager Bedrijfsvoering Fontys Hogeschool Eindhoven