Fontys Paramedische Hogeschool breidt haar opleidingsaanbod uit met drie nieuwe deeltijdopleidingen: Logopedie, Podotherapie en Orthopedische (schoen)technologie. Het Fontys instituut vroeg Ster om bij de professionele, al werkzame doelgroep, bekendheid te geven aan deze nieuwe opleidingen.
Het doel van deze campagne was duidelijk; professionals bereiken en ze informeren dat deeltijd studeren bij Fontys Paramedische Hogeschool mogelijk is. Ons voorstel; ontwikkel een campagne gericht op het in beeld brengen van het vak en wat je als professional kan betekenen in het leven van een ander. Ons idee is dat je de doelgroep beter bereikt door het creëren van mooie, relevante content in video, beeld en tekst en inspeelt op de emotie en passie. En deze via de juiste kanalen en media te promoten. Fontys leek dit wel een geschikt conceptidee en we startte met de uitwerking!
We deden research naar:
- wie zijn de toekomstige deeltijd studenten?
- hoe ziet hun oriëntatie- en keuzeproces eruit?
- wat triggert ze uiteindelijk om te kiezen voor een deeltijdopleiding?
De antwoorden vonden we in bestaande onderzoeken, door in gesprek te gaan met de doelgroep en door gesprekken te voeren met andere specialisten in dit vakgebied. Inzicht: door als professional zelf de stap te maken naar het beroep paramedisch specialist, verander je levens van anderen.
Dit inzicht vertaalden we naar een creatief concept van twee verhaallijnen naast elkaar. Die van de cliënt en die van de toekomstig specialist. Dit is zowel in video als stilstaand beeld gebruikt. We gebruikten voor de video-opnames en fotografie eigen studenten en cliënten van Fontys Paramedische Hogeschool. Met de opnames streven we ernaar te laten zien hoeveel positieve impact je als paramedisch specialist hebt op de levens van anderen.
De campagne kreeg een herkenbare uitstraling en boodschap:
Máák die stap, verder in beweging
De campagne is de komende maanden te zien in verschillende media, zoals vakbladen en nieuwsbrieven voor specifieke beroepsgroepen, maar ook getarget via social media campagnes en uiteraard via eigen kanalen zoals de online kanalen, alumni bestanden en voorlichtingsdagen van Fontys.
Bekijk de campagne en video’s op www.fontys.nl/paramedisch/maakdestap
In het najaar van 2021 meten we de resultaten van de campagne en weten we of de campagne de doelgroep heeft bereikt. We kijken naar onder andere het bereik van de uitingen, de social mediacampagne, het aantal bezoekers aan voorlichtingsdagen en natuurlijk het aantal inschrijvingen voor de opleidingen.