Kan STER zorgen voor tijdelijke verSTERking van het Marketing, Communicatie en Coöperatie Team van Rabobank Altena-Bommelerwaard? Ja, dat kan zeker! STER vult de opdracht op interimbasis in van mei tot en met december 2019.
“Kan STER zorgen voor tijdelijke verSTERking?”
STER ondersteunt Team MCC met dagelijkse werkzaamheden en met de organisatie van interne bijeenkomsten én externe events. Met onder andere als doel de lokale betrokkenheid van de bank te vergroten. We lichten vier projecten uit waarvoor STER in actie kwam: de Netwerkapp, het Dare-event, het PinPin Kidsfeest en de ClubSupport.
Rabobank Altena-Bommelerwaard maakte tot voor kort nog geen gebruik van de Netwerkapp. Voor het uitnodigingstraject van het Dare-event was de inzet van de app echter wel vereist. STER heeft de netwerkapp opgezet en geïmplementeerd binnen de bank.
App ready? Check. Tijd om alle medewerkers en ambassadeurs van Rabobank Altena-Bommelerwaard uit te nodigen voor het Dare-event. Een intern activitatieprogramma waarin per lokale bank wordt gehighlight hoe Rabobank ‘de coöperatieve way of work’ verbindt met de missie ‘Growing a better world together’. Het Dare-event is onderdeel van de Week van de Coöperatie.
STER regelde onder andere de locatie voor het event, de indrukwekkende St. Maartenskerk in Zaltbommel. Ook coördineerden we het uitnodigingstraject en zorgden we samen met het ‘aanjaagteam’ voor de invulling van het programma. Hierin werd meer uitleg gegeven over de coöperatievernieuwing en de maatschappelijke impact van de bank. Maar ook werden de ambassadeurs gesplitst in kernen gevraagd om deel te nemen aan de uitreiking van de Rabo ClubSupport cheques en gingen de marktteams uiteen voor de invulling hiervan. “Een zeer geslaagde avond” volgens de bezoekers.
Op zaterdag 19 oktober 2019 lanceerde Rabobank Altena-Bommelerwaard de Rabobank PinPin Kidsclub tijdens het Rabobank PinPin Kidsfeest. Een dag speciaal voor de jongste doelgroep van de Rabobank, kids van 4 tot 12 jaar. Ruim 250 kinderen en hun ouders kwamen tijdens het Kidsfeest meer te weten over geld én Rabobank. Met veel activiteiten zoals het van binnen bekijken van een geldtransportwagen en een pinautomaat, het bekijken van filmpjes over geld in de bankbioscoop en het overmeeSTERen van een stormbaan. Maar ook konden kinderen een topscore neerzetten bij het doelschieten, ijspegelvangen en het vangen van geld in een wervelwindcabine. Bij sommige van de activiteiten kregen de kinderen een letter waarmee ze een kluis konden kraken. Cool hè!
STER ondersteunde het projectteam voorafgaand en tijdens het Kidsevent en kon het niet laten om één van haar bucketlist-wensen af te vinken. Drie keer raden wat dat was..?
Met de Rabo ClubSupport, voorheen de Rabo Clubkas Campagne, stelt Rabobank Altena-Bommelwaard ieder jaar een deel van haar winst beschikbaar om verenigingen en stichtingen in de regio te steunen. Klinkt bekend? Dat kan kloppen! Vorig jaar organiseerde STER de Finale Avond.
STER leverde een waardevolle bijdrage door verenigingen te helpen met inschrijven en deelnemers met het verkrijgen van hun stemcode. Ook hielp STER bij de uitreiking van de cheques.
Naast het mede organiseren van de events en campagnes, hield STER zich binnen Rabobank Altena-Bommelerwaard ook bezig met de implementatie van het nieuwe intranet, de RaboHub. En ondersteunde ze de afdelingen Financieel Advies, Dagelijkse Bank Zaken, Private Banking en Groot Zakelijk in hun communicatie naar klanten.
Events en bijeenkomsten die tot in de puntjes klopten, een nieuw intranet en werkende netwerkapp en het aller-allerbelangrijkste, een tevreden opdrachtgever. Keep on shining.