Project omschrijving

Team TOC

WK Handboogschieten 2019

In de zomer van 2019 vinden in Den Bosch de wereldkampioenschappen handboogschieten plaats. Een internationaal sportevenement dat georganiseerd wordt door The Organizing Connection (Team TOC). De organisatie benadert Ster voor de ontwikkeling van een logo, de huisstijl en de doorvertaling naar middelen.

“Ontwikkel de huisstijl en een logo voor het WK Archery in 2019. Vertaal deze door naar middelen die in aanloop naar en tijdens het WK worden ingezet.”

Van start met de huisstijl

Bij een groots internationaal sportevenement hoort een grootse visuele identiteit. Een logo en daarbij horende huisstijl die positief bijdragen aan het imago van de handboogsport. Jong, mysterieus en toegankelijk. Samen met Studio Daad verzorgden we een huisstijl die goedkeuring kreeg van de opdrachtgever, handboogbond, gemeente Den Bosch en de provincie Noord-Brabant.

Aan de slag met de website

Ook het ontwerp van de website archery2019.com was in handen van Studio Daad en Ster. Niet alleen het visuele stuk is onder de loep genomen, ook is goed nagedacht over de structuur, opbouw en inhoud.

Print communicatie

In de aanloop naar het WK in Den Bosch wordt het evenement gepromoot tijdens andere sportevenementen. Zoals bij de kampioenschappen in Beijing en Mexico. Ster ontwierp een bijzondere, geprinte brochure gericht aan de teamcaptains en uiteraard de topsporters zelf. De promotie van het evenement vindt ook achter gesloten deuren plaats. Hiervoor ontwikkelde Ster een template voor een PowerPointpresentatie. Copy paste en klaar is kees!

Een event als communicatiemiddel: one year to go-moment

De NK Handboogschieten, die plaatsvonden in het weekend van 30 juni en 1 juli 2018, werden aangegrepen als het one year to go-moment voor de WK Handboogschieten in 2019. Hét moment om een boost te geven aan de PR van het bijzondere sportevenement. Ster heeft voor het one year to go-moment verschillende communicatiemiddelen ontwikkeld waaronder; een spidertent, een zeildoek, skydancers, een flyer en een brochure.

De ontwikkelen van een WAC2019-kunstwerk

Maar… is dit bijzonder genoeg voor zo’n unieke aftrap? Zo vroeg The Organizing Connection zichzelf af. Nee! Laten we een WAC2019-kunstwerk maken! Daar draaien wij onze hand niet voor om. Nadat wij het ontwerp hebben bedacht, zochten we de samenwerking op met K&S Decor (productie), Studio Minet (schetsen) en Studio Daad (ontwerp vaandel) en realiseerden wij binnen 2 maanden een kunstwerk dat het water van de Sint Jan Parkeergarage een jaar lang siert. Komt dat zien, komt dat zien!

Resultaat

Beeld zegt meer dan duizend woorden. Het WK Archery 2019 werd goed bezocht en de communicatiemiddelen mochten op veel verschillende locaties in binnen- en buitenland, on- en offline stralen. Kortom, een schot in de roos.

Meer weten over dit project? Bel met Ster op 073-7200750.