Project omschrijving
WK Handboogschieten 2019
Vraag
In de zomer van 2019 vinden in Den Bosch de wereldkampioenschappen handboogschieten plaats. Een internationaal sportevenement dat georganiseerd wordt door The Organizing Connection. Vraag aan Ster: Ontwikkel een logo, een huisstijl en doorvertaling in middelen die worden ingezet in de aanloop naar en tijdens het WK.


De aanpak
Huisstijl: Bij een groots internationaal sportevenement hoort een grootse visuele identiteit. Een logo en daarbij horende huisstijl die positief bijdragen aan het imago van de handboogsport. Jong, mysterieus en toegankelijk. Samen met Studio Daad verzorgden we een huisstijl die goedkeuring kreeg van de opdrachtgever, handboogbond, gemeente Den Bosch en de provincie Noord-Brabant.
Digitale communicatie: Ook het ontwerp van de website archery2019.com was in handen van Studio Daad en Ster. Niet alleen het visuele stuk is onder de loep genomen, ook is goed nagedacht over de structuur, opbouw en inhoud.
Print communicatie: In de aanloop naar het WK in Den Bosch wordt het evenement gepromoot tijdens andere sportevenementen. Zoals bij de kampioenschappen in Beijing en Mexico. Ster ontwierp een bijzondere, geprinte brochure gericht aan de teamcaptains en uiteraard de topsporters zelf.
De promotie van het evenement vindt ook achter gesloten deuren plaats. Hiervoor ontwikkelde Ster een template voor een PowerPointpresentatie. Copy paste en klaar is kees!


One year to go moment
De NK Handboogschieten, die plaatsvonden in het weekend van 30 juni en 1 juli 2018, werden aangegrepen als het one year to go-moment voor de WK Handboogschieten in 2019. Hét moment om een boost te geven aan de PR van het bijzondere sportevenement. Ster heeft voor het one year to go-moment verschillendecommunicatiemiddelen ontwikkeld waaronder; een spidertent, een zeildoek, skydancers, een flyer en een brochure.
Maar… is dit bijzonder genoeg voor zo’n unieke aftrap? Zo vroeg The Organizing Connection (sportevenementenbureau) zichzelf af. Nee! Laten we een WAC2019-kunstwerk maken! Daar draaien wij onze hand niet voor om. Nadat wij het ontwerp hebben bedacht, zochten we de samenwerking op met K&S Decor (productie), Studio Minet (schetsen) en Studio Daad (ontwerp vaandel) en realiseerden wij binnen 2 maanden een kunstwerk dat het water van de Sint Jan Parkeergarage een jaar lang siert. Komt dat zien, komt dat zien!

