Project omschrijving

Enpuls Challenge

Vraag

In 2018 heeft Enpuls voor de eerste keer de Flex Challenge georganiseerd. Een ‘wedstrijd’ met als doel concepten op te halen die zorgen voor het flexibeler maken van de energievoorziening. In 2019 wordt de Flex Challenge omgedoopt tot Enpuls Challenge, omdat Enpuls zich dit jaar niet alleen richt op flexibiliteit binnen de energietransitie, maar op oplossingen binnen vier nieuwe categorieën. De Enpuls Challenge daagt professionals, startups, scale-ups, gevestigde bedrijven, studenten en kennisinstituten uit om oplossingen te bedenken die bijdragen aan het halveren van de CO2-uitstoot in 2030.

De rol van Ster? Scherp het concept ‘Enpuls Challenge’ aan, ontwikkel een bijpassende huisstijl, verzorg de communicatie d.m.v. de website, mailings en social media kanalen en organiseer een pitchdag.

Aanpak

Ster is begonnen met het ophalen van alle beschikbare informatie omtrent de Flex Challenge in 2018 en de behoeftes van de opdrachtgever. De doelen voor 2019, de doelgroep, de vier challenges, de procedure, kernboodschap en communicatiemiddelen komen samen in een gedegen conceptplan. De basis voor de communicatie en organisatie van de Enpuls Challenge. Naast een plan, hebben we de Enpuls Challenge ook een eigen gezicht gegeven. We ontwikkelden een huisstijl, afgeleid van de corporate huisstijl van Enpuls. Opvallend, fris en uitnodigend. Én met voor iedere challenge een bijpassend icoon.

Tijd om in actie te komen

Tijd om over te gaan op de uitvoering. Het inrichten van de pagina binnen de website van Enpuls en het maken van een contentkalender die de leidraad vormt voor de komende maanden. Berichten op LinkedIn en Twitter, nieuwsbrieven, een persbericht en het aanschrijven van de communicatiepartners. Ster neemt het volledige communicatietraject uit handen, zodat de opdrachtgever zich kan focussen op de inzendingen. En om het inschrijfproces te optimaliseren, ontwikkelde Ster een invulbaar inschrijfformulier die eenvoudig digitaal in te vullen is en er ook nog eens fris uitziet!

Pitchdag en de ontknoping van de Enpuls Challenge

Van 15 t/m 30 april konden de concepten ingediend worden. Alle inzendingen werden door de vijfkoppige jury beoordeeld op basis van een aantal selectiecriteria. Hieruit volgden een shortlist van 8 kandidaten, die hun idee mochten pitchen. En Ster? Wij zorgden dat de pitchdag  in LAB.073 in Den Bosch op rolletjes liep en organiseerden en coördineerden de bekendmaking van de winnaars op 13 juni tijdens het Border Sessions Festival in Den Haag. Ster wenst zowel Enpuls als de winnaars, Sobolt en QuinteQ veel succes met de komende samenwerking. Samen werken we aan de energie van morgen!

Meer weten over dit project? Bel met Steffie op 073-7200750.