De communicatie van het gastheren en gastvrouwen project is één van de drie genomineerde initiatieven uit de provincie Noord-Brabant voor de Galjaardprijs 2017. Jaarlijks gaat deze landelijke prijs naar het meest inspirerende en innovatieve voorbeeld van publieke communicatie. In 2016, tijdens het Jeroen Bosch- jaar, zette ‘s-Hertogenbosch gastheren en gastvrouwen in om bezoekers aan de stad gastvrij te ontvangen. Het project dat is geïnitieerd door de gemeente ’s-Hertogenbosch en de VVV Noordoost-Brabant is uitgevoerd door communicatiebureau Ster uit ’s- Hertogenbosch.

Over de Blauwe Engelen
In het Jeroen Bosch-jaar 2016 kwamen 1,2 miljoen extra bezoekers naar ‘s-Hertogenbosch. Als meest gastvrije stad van Nederland wil ’s-Hertogenbosch dat alle bezoekers zich vanaf het eerste moment welkom voelen. Daarvoor werden op verschillende plekken in de stad vrijwilligers ingezet die bezoekers welkom heetten en informatie gaven. Vanwege hun blauwe kleding en dienstbare instelling werden ze al snel ‘Blauwe Engelen’ genoemd. De Blauwe Engelen zijn ook dit jaar tijdens evenementen actief. Het project is in 2017 voortgezet in de Stichting Gastvrij Den Bosch en wordt volledig gerund door vrijwilligers.

Over de Galjaardprijs
De Galjaardprijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals Logeion. De Galjaardprijs is vernoemd naar één van de oprichters van de Vereniging voor overheidscommunicatie (VVO) een voorloper van de huidige beroepsvereniging.