In de zomer van 2019 vinden in Den Bosch de wereldkampioenschappen handboogschieten plaats. Een internationaal sportevenement dat georganiseerd wordt door The Organizing Connection (Team TOC). De organisatie benadert STER voor de ontwikkeling van een logo, de huisstijl en de doorvertaling naar middelen.

Bij een groots internationaal sportevenement hoort een grootse visuele identiteit. Een logo en daarbij horende huisstijl die positief bijdragen aan het imago van de handboogsport. Jong, mySTERieus en toegankelijk. Samen met Studio Daad verzorgden we een huisstijl die goedkeuring kreeg van de opdrachtgever, handboogbond, gemeente Den Bosch en de provincie Noord-Brabant.

Ook het ontwerp van de website archery2019.com was in handen van Studio Daad en STER. Niet alleen het visuele stuk is onder de loep genomen, ook is goed nagedacht over de structuur, opbouw en inhoud.

In de aanloop naar het WK in Den Bosch wordt het evenement gepromoot tijdens andere sportevenementen. Zoals bij de kampioenschappen in Beijing en Mexico. STER ontwierp een bijzondere, geprinte brochure gericht aan de teamcaptains en uiteraard de topsporters zelf. De promotie van het evenement vindt ook achter gesloten deuren plaats. Hiervoor ontwikkelde STER een template voor een PowerPointpresentatie. Copy paste en klaar is kees!

“Ontwikkel de huisstijl en een logo voor het WK Archery in 2019. Vertaal deze door naar middelen die in aanloop naar en tijdens het WK worden ingezet.”

Beeld zegt meer dan duizend woorden. Het WK Archery 2019 werd goed bezocht en de communicatiemiddelen mochten op veel verschillende locaties in binnen- en buitenland, on- en offline stralen. Kortom, een schot in de roos.

Beeld zegt meer dan duizend woorden. Het WK Archery 2019 werd goed bezocht en de communicatiemiddelen mochten op veel verschillende locaties in binnen- en buitenland, on- en offline stralen. Kortom, een schot in de roos.