Project omschrijving

De Onora campagne

Vraag

Onora is in 2016 genomineerd voor de Green Challenge Award en vroeg Ster om in de verkiezingsperiode te zorgen voor extra exposure. Met een beperkt budget én binnen twee weken. Onora maakt biologisch afbreekbare uitvaartkisten.

De aanpak

Ster startte met een brainstorm met vertegenwoordiging van Onora. Doel was om snel ideeën te genereren. Op basis van de uitkomsten van deze brainstorm, ontwikkelden wij een kortlopende, intensieve campagne. We organiseerden onder meer een flashmob op het Museumplein in Amsterdam en de Parade in ’s-Hertogenbosch en regelden hiervoor de nodige vergunningen én figuranten. Nog diezelfde dag is een filmpje van de flashmob via social media verspreid.

Om te zorgen voor één lijn in de communicatie hebben we daarnaast meteen ook alle communicatiemiddelen (website, social media, brochures, persbericht en perscontacten) gecheckt op consistentie in kernboodschappen, tone of voice en stijl. Daar waar nodig zijn wijzigingen doorgevoerd.

Resultaten

Binnen 2 weken organiseerden wij een creatieve fotoshoot en 2 flashmobs in Amsterdam en in ‘s-Hertogenbosch. De flashmobs zijn gefilmd en dezelfde dag via social media verspreid.

Meer weten over dit project? Bel met Muriël op 073-7200750.