In 2018 heeft Enpuls voor de eerste keer de Flex Challenge georganiseerd. Een ‘wedstrijd’ met als doel concepten op te halen die zorgen voor het flexibeler maken van de energievoorziening. In 2019 wordt de Flex Challenge omgedoopt tot Enpuls Challenge, omdat Enpuls zich dit jaar niet alleen richt op flexibiliteit binnen de energietransitie, maar op oplossingen binnen vier nieuwe categorieën. De Enpuls Challenge daagt professionals, startups, scale-ups, gevestigde bedrijven, studenten en kennisinstituten uit om oplossingen te bedenken die bijdragen aan het halveren van de CO2-uitstoot in 2030.
De rol van STER? Scherp het concept ‘Enpuls Challenge’ aan, ontwikkel een bijpassende huisstijl, verzorg de communicatie d.m.v. de website, mailings en social media kanalen en organiseer een pitchdag.
STER is begonnen met het ophalen van alle beschikbare informatie omtrent de Flex Challenge in 2018 en de behoeftes van de opdrachtgever. De doelen voor 2019, de doelgroep, de vier challenges, de procedure, kernboodschap en communicatiemiddelen komen samen in een gedegen conceptplan. De basis voor de communicatie en organisatie van de Enpuls Challenge. Naast een plan, hebben we de Enpuls Challenge ook een eigen gezicht gegeven. We ontwikkelden een huisstijl, afgeleid van de corporate huisstijl van Enpuls. Opvallend, fris en uitnodigend. Én met voor iedere challenge een bijpassend icoon.